Branża e-commerce zajmuje się sprzedażą internetową, najczęściej mogą to być sklepy online, jednak wiele osób nie wie jak prawidłowo rozwijać takie sklepy i skutecznie prowadzić działalność e-commerce, dlatego dziś omówimy w 5 krokach, jak stać się ekspertem e-commerce w oczach naszych obecnych klientów i tych potencjalnych klientów.
Jeśli zastanawiamy się jak budować wizerunek eksperta e-commerce, powinniśmy zacząć od bardzo podstawowej rzeczy jaką jest założenie bloga na którym będziemy umieszczać kilka razy w tygodniu wpisy na temat tego czym nasza branża się zajmuje.
Warto umieszczać tam wartościowe treści, które mogą wnieść coś skutecznego do biznesu naszych czytelników, wtedy nasze grono będzie się powiększać.
Im dłużej będziemy prowadzić takiego bloga, tym więcej potencjalnych klientów znajdziemy, którzy w późniejszym czasie mogą przełożyć się na faktycznych klientów.
Jeżeli jednak prowadzenie bloga jest zbyt nudne i monotonne dla nas, możemy podobne rzeczy tworzyć na na przykład tik toku, który stał się jedną z najpopularniejszych aplikacji w ostatnim czasie.
Właśnie na tik toku możemy tworzyć krótkie filmy i w nich opowiadać jak wygląda branża e-commerce, jeśli jest taka potrzeba możemy przeprowadzić transmisję na żywo na której będziemy na żywo rozmawiać z naszymi odbiorcami i właśnie takie live’y też są dobrą okazją do tego by móc przekonać kogoś do współpracy z nami.
Dodając codziennie minimum jednego tik toka który, może bardzo poszybować w górę i dotrzeć do wszelakiej grupy odbiorców, z której nie którzy mogą być naszymi klientami, a inni zaś mogą stać się naszymi współpracownikami, bądź jakimiś partnerami biznesowymi.
Dobrą strategią na pokazywanie naszej wiedzy w dziedzinie e-commerce jest współpraca z kimś, co chodzi?
Przykładowo poznajemy się z kimś kto prowadzi sklep stacjonarny, ale chce przenieść się do Internetu i zacząć prowadzić sklep online, wtedy my możemy pomóc mu rozkręcić to, ale on w zamian będzie polecał nas swoim klientom i właśnie w taki prosty sposób możemy dzięki współpracy pozyskać nowych potencjalnych klientów.
Jeśli jednak tik tok, oraz własny blog nam nie odpowiadają możemy założyć tematyczne konto na Instagramie, gdzie będziemy dodawać regularne posty z opisami związanymi z tym czym się zajmujemy, jest to bardzo wygodne, ponieważ możemy w dowolnej chwili coś dodać za pomocą instastories, które możemy zrobić kiedy właśnie pracujemy, dodać prosty, estetyczny napis, czy też jakąś naklejkę i wrzucić to na stories.
W postach możemy przekazywać proste wskazówki, bądź konkretniejsze informacje.
Ostatnim sposobem to stricte Instagram, czyli sesja pytań i odpowiedzi poprzez specjalną naklejkę, na której użytkownicy mogą zadawać nam pytania, a my później udzielać na nie odpowiedzi.
Takie czynności również powodują, że stajemy się ekspertami w oczach naszych odbiorców.